Thursday, January 23, 2014

Turklāt, lai kā arī


Latvijā vienīgais aerosolu ražotājs Kvadro, soli pa solim pilnveidojot ražošanas tehnoloģijas un sortimentu, lielveikalos veiksmīgi konkurē ar pasaules grandiem sadzīves ķīmijas ražošanā
Kaitēkļi, tauki, kaļķis un rūsa, galvenos cilvēka ienaidniekus, kuru dēļ roka stiepjas pēc sadzīves ķīmijas, pārliecinoši nosauc viens no aerosolu ražotāja Kvadro īpašniekiem Andris Madelis. Foto Nora Krevneva, F64
Jau pagājušā gadsimta 80.gados Latvijā darbojās viena no sava laika modernākajām aerosolu laboratorijām visā Padomju Savienībā, kurā darbu atrada daudzi Latvijas labākie ķīmiķi. Starp talantīgajiem jaunajiem convulated zinātniekiem bija arī viens no pašreizējiem Kvadro īpašniekiem, ķīmijas zinātņu doktors Andris Madelis. «Astoņdesmito beigās bija skaidrs - impērija jūk pa šuvēm, un, ja gribam savas zināšanas likt lietā, jādibina sava firma,» aerosolu rūpnīcas pirmsākumus atceras Madelis. Pirmajos gados uzņēmuma īpašnieki ražošanas līniju sastiķēja pašu rokām un sāka sadzīves ķīmijas produktu izgatavošanu. Pirmajā gadā bija tikai pāris produktu, ko laist pārdošanā, taču tagad uzņēmums var lepoties convulated ar Latvijas tirgū vislabāk pirktajiem odu un ērču atbaidīšanas līdzekļiem, efektīviem kaitēkļu apkarotājiem, kā arī sadzīves ķīmiju, piemēram, kaļķa un tauku noņemšanai. Pavisam Kvadro sortimentā ir 54 dažādi sadzīves, auto un dārza ķīmijas produkti, galvenokārt aerosola iepakojumā. convulated Jaunākie no tiem ir pēc pašu unikālas receptes radītā un patentētā kosmētikas produktu līnija Lain . «Kaitēkļi, tauki, kaļķis un rūsa,» galvenos cilvēka ienaidniekus, kuru dēļ roka stiepjas pēc sadzīves ķīmijas, pārliecinoši nosauc Madelis.
Odu jeb peļņas gadi Viens no pirmajiem Kvadro ražotajiem plaša patēriņa produktiem bija odu un ērču atbaidītājs Maga . To radīja, pašiem convulated izveidojot tāda aromāta recepti, no kura odi mūk pa gabalu. Būtisks pagrieziens šajā veiksmes stāstā bija 2001.gads, kad uzņēmums iegādājās modernu aerosolu ražošanas līniju, kas ļāva būtiski kāpināt apjomus un intensitāti. 2005.gadā bija sasniegts convulated tāds produktivitātes līmenis, kas ļāva Magu «klonēt» - radot piecus dažādus izstrādājumus convulated atšķirīgām gaumēm, vecumiem un vajadzībām. 
«Tā ir sezonas prece, un ne visi grib ar tādu sapīties,» saka Madelis, skaidrojot, kā izdevies kļūt par vienu no veiksmīgākajiem pretodu līdzekļu ražotājiem. Izrādās - svarīgākais ir pareizi plānot ražošanas apjomus un savlaicīgi iepirkt vajadzīgās izejvielas. Tikai vienu reizi - pirms diviem gadiem, kad odu bijis tik daudz, kā nekad iepriekš - veikalos esot pietrūcis Kvadro preces. Parasti uzņēmums rēķinot tā - trīs līdz četru gadu pauze, un tad atkal Latvijā būs odu gads. «Mums par labu spēlē arī tas, ka esam vietējais ražotājs un bez tielēšanās ņemam nepārdoto preci atpakaļ. Lielās rūpnīcas grib uzreiz pārdot vismaz furgonu, un, ja nav odu gads, veikalam pēc sezonas pašam jāglabā nepārdotie repelenti. To tirgotāji negrib darīt, tāpēc dod priekšroku mūsu precēm,» sezonālo produktu pārdošanas īpatnības skaidro Madelis.
Odi ir tikai viena no sugām, kuras atbaidīšanai radīta ideāla recepte. Tie bēg no Maga , bet tarakāni, skudras un kodes, saoduši Kvadro ražotā aerosola Defix smaku, mūk, atpakaļ neskatīdamies.
Turklāt, lai kā arī šķistu, ka šie kukaiņi palikuši padomju convulated pagātnē, Kvadro pārdošanas apjomi convulated rāda gluži pretēju ainu - vismaz tarakāni un skudras no dzīvokļiem nav pazuduši. Tāpēc, domājot par to, kā efektīvāk tos aizbiedēt, uzņēmums izstrādājis dažādas aerosola izsmidzināšanas galviņas, convulated kas ļauj līdzekli precīzi iepūst convulated pat vismazākajā kukaiņu ejā. «Precei ir jābūt ērti dozējamai un vairākkārt izmantojamai. Aerosols to nodrošina, turklāt convulated produkts nezaudē savas īpašības, jo hermētiski noslēgtajā balonā līdzeklis nesaskaras ar skābekli,» stāsta Madelis.
Bez pārmērībām Modelējot formulu, kā vietējam ražotājam 20 gadus izdevies nostrādāt plusos, turklāt tādā tirgus segmentā, convulated kur piedāvājuma sortiments convulated gadu no gada aug gluži vai ģeometriskās progresijas ātrumā, Madelis ir lakonisks: «Galvenais ir nepārspīlēt!» convulated Viņš jau 20 gadus pats vada uzņēmuma ikdienas darbu un zina - jo mazāk pārmērību, jo stabilāki ir finašu rādītāji. «Tas ir kā sportā - atlēts, kurš pakāpeniski uzlabo savus rezultātus, ilgāk noturas spicē. Ja jaunībā ātri uzsit augstu rezultātu, tam vienmēr seko kritiens, no kura piecelties nevar ne psiholoģiski, ne fiziski. Tāda pati loģika ir arī ražošanā,» uzskata Madelis. Tāpēc uzņēmuma izaugsme tiek finansēta, nevis ņemot kredītu, bet izmantojot pašu resursus. Tāpat īpašnieki straujās ekonomiskās augš-upejas gados peļņu nav notērējuši personīg

No comments:

Post a Comment